Registracija

Paieška:

Optimalus kainos ir kokybės santykis – kas tai?

2015.12.09

Kuo vadovaujatės, kai svarstote, ar paslaugos kaina tinkama? Ją, kaip žinia, sudaro keli komponentai – paslaugos teikėjų sąnaudos, mokesčiai valstybei, uždarbis. Ar žiūrėdami į skaičiuką kainininke ir svarstydami, pirkti ar nepirkti, mintyse mėginate juos sukalkuliuoti? Bet gal eurų kiekis – pagrindinis jūsų pasirinkimo kriterijus? O gal svarbesnė vertė, kurią gausite mainais į savo pinigus?

Pokalbyje apie tai, kaip nuspręsti, ar paslaugos kainos ir kokybės santykis – optimalus, dalyvavo grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ gydytoja dermatologė Jolanta Žilienė, plastinės chirurgijos specialistas dr. Darius Radzevičius, marketingo vadovė Monika Limbienė, direktorius Artūras Bareikis.

Pirkdami jogurtą galime įvertinti jo sudėtį pagal tai, kas parašyta produkto informacijoje. Esame jau pakankamai išprusę, todėl, tarkim, „E“ gausa ieškančius kokybės atbaidys. Kaip įvertinti grožio procedūrų ir operacijų „sudėtį“ ir už ją prašomą kainą?

A. Bareikis. Palyginome mūsų ir kitų Lietuvos grožio klinikų plastinės chirurgijos paslaugų kainas – „Sugihara“ užima antrą ir trečią poziciją. Tai atitinka mūsų klinikos kainodaros strategiją: tikslo teikti brangiausias paslaugas neturime, bet nesame ir pigiausi, nes teikiame aukšto lygio, saugias paslaugas. Kalbant apie

plastinę chirurgiją: gydytojas Darius Radzevičius vienintelis Lietuvoje net sudėtingiausias veido operacijas atlieka nenaudodamas pilnos nejautros, tačiau jo metodas (sedacija ir vietinė nejautra) garantuoja optimalų poveikį operacijos metu, trumpesnę jos trukmę, greitesnį atsigavimą, mažesnę komplikacijų riziką po jos. Žmogaus organizmas kur kas mažiau užteršiamas. Bet šis tausojantis metodas reikalauja itin didelio gydytojo meistriškumo.

D. Radzevičius. Karjerą pradedančio gydytojo paslaugų kainos, natūralu, bus gerokai mažesnės už seniai dirbančių, patyrusių kolegų, nes tai – būdas rasti klientų. Be abejo, yra žmonių, kuriems kaina visada svarbiausia, bet daug yra tokių, kurie atsižvelgia į jos ir kokybės santykį. Profesionalumas, saugumas, patikimumas, tam tikras kokybės standartas, būdingas tai klinikai ir tam specialistui – štai kas daro jiems įspūdį. Mūsų kokybės standartą apibrėžčiau taip: gauti maksimaliai gerą rezultatą minimaliai rizikuojant ir per kuo trumpesnį reabilitacijos laiką. Aš operuoju seniai, dažnai, konvejerio principu gerąja žodžio prasme. Tokio specialisto rankos dirba šiek tiek kitaip nei pradedančiojo arba mažai operuojančio – greičiau ir tiksliau. Tai sukuria kainą. Nesutinku, kad ji – lemiantis veiksnys renkantis specialistą, kuriam patiki savo sveikatą…

A. Bareikis. Gydytojas Darius Radzevičius per metus atlieka apie 500 įvairių operacijų moterims, vyrams, vaikams. Tai labai daug.

Technologijų laikais informacijos apie paslaugas ir gydytojus įprasta dairytis internete, grožio klinikų portaluose. Tačiau peržiūrėjus kelis aplanko dežavu jausmas…

M. Limbienė. Paslaugų aprašymai išties labai panašūs…

A. Bareikis. … nes agresyvūs ir ambicingi rinkos naujokai nevengia nusikopijuoti senbuvių jau padaryto darbo.

D. Radzevičius. Kai ketini kažkam patikėti savo kūną, savo paties labui privalai sukaupti kuo daugiau informacijos tiek apie specialistą, tiek apie kliniką. Todėl nepatarčiau jų rinktis pasikliaunant tik internetu. Lietuva – maža šalis ir garsas apie gydytojus, jų sėkmes ir nesėkmes labai greitai sklinda iš lūpų į lūpas. Tad kiekviena klinika ir kiekvienas gydytojas, jei jie dirba ilgai, turi susikūrę tam tikrą reputaciją. Ji, mano galva, turėtų būti lemiamas svertas apsisprendžiant. Ir, aišku, asmeninė konsultacija, asmeninis kontaktas su specialistu.

Prieš kreipdamiesi į plastinės chirurgijos specialistą žmonės paprastai išbando estetinės medicinos galimybes. Procedūrų pasiūla ir jas atliekančių įstaigų skaičius – įspūdingi, todėl galimybių prašauti pro šalį ir vėjais paleisti pinigus irgi daug…

J. Žilienė. Tenka sulaukti klientų, kurie prašo ištaisyti odos defektus, sukeltus vienokių ar kitokių procedūrų. Tokių žmonių srautas didėja. Sieju tai su tuo, kad Lietuvoje praktikuoja medicininio išsilavinimo neturintys žmonės ir jie viršija savo kompetencijos ribas. Dėl žinių ir patirties stokos jie neišmano, kokia gali būti odos reakcija, todėl drąsiai naudoja medicininę aparatūrą, atlieka įvairiausias injekcijas. Tose įstaigose žmonės atsiduria nepasidomėję, kas ten dirba, arba tiesiog ieškodami, kur pigiau. Nesulaukti trokštamo rezultato galima ir patekus pas pradedantį specialistą, neturintį darbo patirties. Vairuoti mašiną išmokstama greitai, tačiau reikia laiko ir palengva susidarančių įgūdžių, kad imtum vairuoti gerai. Gali greitai išmokti dirbti lazeriu, tačiau žmogaus odos ypatumai ir būklė yra tie dalykai, kurie specialistui turi pasufleruoti, kokius lazerio parametrus šiuo konkrečiu atveju naudoti. Ne kas kita, o patirtis apginkluoja tokiu išmanymu.

A. Bareikis. Patikėjusios veidą neįgudusiems specialistams Lietuvoje jau nukentėjo nemažai veidą jauninusių moterų, nors jos to nežino. Bet mes žinome, kokios ilgalaikės žalos gali padaryti lazeris. Todėl ir estetinės medicinos bare vadovaujamės saugaus efektyvumo principu. „Bet kokia kaina užsidirbti pinigų!“ – ne mūsų pozicija.

M. Limbienė. Turime 8 lazerius, mūsų gydytojams leidžiančius taikyti įvairias procedūras, jų kombinacijas ir priderinti jas konkretiems odos poreikiams. Jei klinikoje yra tik pora tokių prietaisų, jos klientai rizikuoja gauti tai, ką tie lazeriai gali, bet ne tai, ko išties reikia jų odai.

J. Žilienė. Akivaizdus pavyzdys – tatuiruočių šalinimas. Turime specialų tam skirtą lazerį, kuris suskaido ir pašalina dažus, tačiau apsaugo odą nuo rando susiformavimo. Jei tatuiruotėms šalinti naudojamas tam nepritaikytas lazeris, randėjimas neišvengiamas, o tatuiruotė dažniausiai pašalinama tik iš dalies. Suprantama, tokios procedūros kainuos mažiau, tačiau tatuiruotę pakeitęs randas liks visam gyvenimui. Svarbu nepasimesti ir lavina plūstančių naujovių sraute. Kai kurios estetinės procedūros, savo laiku sukėlusios tiesiog euforiją, šiandien yra diskredituotos ir uždraustos, o jų sukelti negrįžtami odos ir giliųjų audinių pokyčiai stipriai apriboja tolimesnių korekcijų galimybes. Todėl naujoves reikia rinktis atsargiai, įvertinti atokius rezultatus ir rizikas.

A. Bareikis. Prieš trejus metus įsigijome lazerį ir tiek laiko mūsų specialistės MOKĖSI juo dirbti. Jos specialiai važinėjo į užsienį pas skirtingus mokytojus. Labai daug į tai investavome, bet užtat mūsų klientai gali būti ramūs, kad jų veidams nebus pakenkta. Mūsų kainodarą šios sąnaudos, be abejo, veikia.

Ją stipriai veikia ir mokesčiai, tiesa?

Per mėnesį klinika sumoka septyniasdešimt aštuoniasdešimt tūkstančių eurų įvairių mokesčių – daugiausiai iš visų šios srities „žaidėjų“, pasak mokesčių inspekcijos. Kai juos moki sąžiningai, labai nelengva konkuruoti su to nedarančiais ir dar siūlančiais dideles nuolaidas klientams. Paprastas būdas mokesčius susimažinti – neduoti žmonėms čekių ir oficialiai parodyti tik dalį pajamų.

M. Limbienė. Pinigų ėmimas grynais, apeinant kasą, – masinis reiškinys, ypač mažesniuose grožio salonuose. Kitas gan plačiai paplitęs būdas neteisėtai pasipelnyti – reklamuotis prisidengiant žinomos kompanijos vardu, o procedūras atlikti naudojant ne jos, bet pigesnius produktus. Kad procedūros efektas būtų toks, kokį žada jos kūrėjai, ją būtina atlikti laikantis protokolo, t. y. naudoti tam tikras priemones, tam tikrus jų kiekius, viską daryti griežta tvarka… Kai trūksta profesionalumo ar užvaldo komercija, į protokolus žiūrima pro pirštus. Patyrę klientai tai pastebi, o nepatyrę tampa apgavystės aukomis. Galiu užtikrinti, kad mūsų specialistai protokolų laikosi.

A. Bareikis. Mes tai tikriname įvairiais būdais, pavyzdžiui, pasitelkdami slaptus pirkėjus.

M. Limbienė. Ar naujas specialistas pasirengęs tinkamai atlikti procedūrą tikriname ir taip: jis ją pirmiausia padaro patyrusiam kolegai, kuris ir pasako „taip“ arba „ne“. Naujokams suteikiame laiko pasitobulinti. Taip palaikome savo kokybės standartą, kuris, kaip jau buvo minėta, atsispindi kainoje.

A. Bareikis. Teisėtas, bet brutalus, perdėm komercinis, su etika prasilenkiantis būdas generuoti pelną – piršti klientui tai, ko jam nereikia. Gydytojas Darius Radzevičius ne vieną moterį yra atkalbėjęs nuo plastinės operacijos todėl, kad chirurginio gydymo jai tiesiog nereikėjo. Plastinė chirurgija, visgi, – pirmiausia medicina, o ne vien komercija. Operacijos atliekamos tik tada, kai visos kitos priemonės jau išnaudotos ir jos neduoda pakankamo laukiamo teigiamo efekto. Darius Radzevičius, pirmiausia, turi gero gydytojo reputaciją…

M. Limbienė. Žmogumi, kuris kažko nori, manipuliuoti labai lengva. „Daryk daryk, bus labai gerai!“ O jei nebus gerai? Teko lankytis kitose grožio paslaugas teikiančiose klinikose ir patirti, ką reiškia didelė komercializacija. Atlikau eksperimentą: apsimetusi kliente susitikau su jų gydytojais dermatologais. Prieš tai mūsų klinikos gydytoja dermatologė atliko mano veido odos analizę ir aš žinojau, kokios procedūros man padėtų, kokios – ne. Išgirdau ir pasiūlymų daryti tai, kas man būtų buvę visiškai nenaudinga. Siekis pasipelnyti išnaudojant žmogaus norą pasigražinti ir neatsižvelgiant į tikruosius jo poreikius buvo akivaizdus.

J. Žilienė. Pacientai dažnai ateina vedini lūkesčių, kurių – matai – neįmanoma išpildyti. Turi jiems tai pasakyti pirmo susitikimo metu. O jų užduotis – apsispręsti, kam teikti pirmenybę – saugumui ir realiems rezultatams ar gražiems pažadams ir „gerai“ kainai.

Menas kurti natūralų grožį

Atsipalaiduokite ir mėgaukitės

Plačiau apie mus