Meditacinių technikų mokymas

Meditacinių technikų mokymas. Dėmesingumo ir įsisamoninimo (ang. „Mindfulness“) praktika

 

Mokslas įrodė tai, ką šimtmečius intuityviai žinojo daugybė išminčių, žynių, vienuolių, tai, kas jiems atnešdavo ilgaamžiškumą, išmintį, sveikatą, proto skaidrumą ir ramybę.

 

 

Pastaraisiais metais medicininiai tyrimai pagrindė akivaizdų meditacijos fizinį poveikį:

 

  • meditacijos praktikos mažina kraujo spaudimą,
  • mažina tikimybę susirgti širdies, kvėpavimo bei onkologinėmis ligomis,
  • spartina kraujo apykaitą,
  • stiprina imuninės sistemos funkcijas, mažina lėtinį skausmą.

 

Meditacinės „Mindfulness“ (dėmesingumo) praktikos teigiamai veikia ne tik fizinę, bet ir emocinę žmogaus sveikatą bei plačiai taikomos šių dienų medicininėje bei psichoterapinėje praktikoje.

 

 

Efektyvumas patvirtintas:

 

  • sergantiems depresija, nerimo ir kitokiais sutrikimais
  • bei sveikiems labai jautriems ar varginamiems streso žmonėms.

 

 

Tyrimai rodo, kad dėmesingumo meditacija:

 

  • pagerina nuotaiką,
  • sumažina stresą, psichologinę įtampą, chronišką nuovargį,
  • pagerina miego kokybę,
  • sumažina priepuolinį valgymą, alkoholio vartojimą, rūkymą.

 

19 m. trukęs transcendentinės meditacijos tyrimas atskleidė, kad medituojančių mirtingumas buvo 23% mažesnis (rizika mirti nuo širdies ligų – 30% mažesnė, o nuo onkologinių – 49% mažesnė, negu kontrolinės grupės (Shneider et.al., 2005).
Polinkis būti dėmesingam (dispositional mindfulness) slopina polinkį į depresiją, nerimą ir stresą (Marks et.al., 2010).

 

 

Kviečiame atrasti naujus potyrius ir ugdyti naujus įgūdžius – išmokti naujų „Mindfulness“ praktikų.

 

  • Išmokti medituoti ir gauti milžinišką naudą dvasinei ir fizinei sveikatai gali kiekvienas!
  • Reguliarūs užsiėmimai užtikrina pozityvius pokyčius tiek žmogaus kūne, tiek prote bei psichologinį komfortą, kuris jau nebepriklauso nuo išorės aplikybių.
  • Susierzinimas ir ūmumas daugiau nebetrukdo ir neįtakoja mūsų gyvenimo.
  • Meditacija – vienas iš būdų pažvelgti į save, sukoncentruoti dėmesį į savo kūno pojūčius, ugdyti dėmesingumą ir kantrybę, nuraminti protą, atsikratyti nerimo, įtampos, baimių. Tai padeda išlikti ramiam bet kokioje gyvenimo situacijoje nepasiduodant emocijoms.

 

„Kartais nugyvename bene visą gyvenimą planuodami ateitį ir grauždamiesi dėl praeities (ar prisimindami senus gerus laikus) ir praleidžiame didelę dalį gyvenimo grožio“ (Dr. Jon Kabat-Zinn)

Mindfulness (atidumo, dėmesingumo, sąmoninga meditacija) – meditacijos tipas, kuris iš esmės apima dėmesio sutelkimą į savo mintis esamuoju momentu. Būti dėmesingu yra suprasti savo mintis „čia ir dabar“, neteisiant (nevertinant) savęs.
Išsamūs moksliniai tyrimai rodo, kad nuosekliai praktikuojant poveikis vienu ar kitu aspektu juntamas 100%.
Daugelis studijų, tame tarpe ir Masačiusetso universiteto Medicinos centre atlikti ir nuolat atliekami klinikinės analizės moksliniai tyrimai, patvirtino Мindfulness praktikų poveikį mūsų smegenims – jau po 4 savaičių kasdienių pratybų įvyksta reikšmingi teigiami pokyčiai mūsų smegenų struktūrose. Aktyvinami smegenų centrai atsakingi už dėmesį, atmintį, emocijų reguliavimą, motyvaciją, sprendimų priėmimą, kūrybiškumą, intuiciją ir kt. Mažėja smegenų centro „migdolo“ (Amygdala), atsakingo už nerimą, stresą aktyvumas.

 

Smegenys ir nervų sistema pradeda darbuotis racionaliau, išjudinami ir aktyvizuojami nauji smegenų centrai, ima kauptis psichinė energija, kurią mes neretai be gailesčio švaistome.
Smegenyse ir nervų sistemoje susiformuoja daugybė naujų neuroninių kelių, todėl susilpnėja arba „užsidaro“ kenksmingi neuronų maršrutai, kurie susiję su mūsų žalingais įpročiais – rūkymu, persivalgymu, alkoholio vartojimu ir kt.

 

 

Meditacinių technikų mokymas susideda iš vienos individualios konsultacijos bei pačių technikų mokymosi užsiėmimų.

 

Konsultacijos metu išsiaiškinami kliento poreikiai ir lūkesčiai, supažindinama su meditacinėmis technikomis, praktikų nauda, atsakoma į klientui kylančius klausimus, išbandoma viena meditacinė praktika.
Meditacinių technikų mokymasis – užsiėmimai, kurių metu atliekamos praktikos, aptariamos patirtys, atsakoma į kylančius klausimus. Vieno pilno užsiėmimo metu išmokstamos dvi skirtingos praktikos. Dažniausiai siūlomi 3 (pagal poreikį – daugiau) meditacinių technikų mokymo užsiėmimai. Po užsiėmimo klientas gauna meditacinių praktikų garso įrašus, kurie padeda atlikti praktikas namuose, kelionėje ar bet kur kitur.

 

Registracija ir informacija:

 

Grožio terapijos ir chirurgijos klinika (Č. Sugiharos g. 3, Vilnius ) tel.: (8 5) 270 5710, (8 5) 270 5777 el. paštas info@sugihara.lt

 

How to enable JavaScript in your browser